Перейти на головну сторінку сайту
    на головну/home


     Чернівецька область Чернівці
Чернівці (скансен)
Чернівці (Гарячий Урбан)
Чернівці (Долішні Шерівці)
Чернівці (Каличанка)

         Вижницький р-н

Виженка-1
Виженка-2
Вижниця (Рівня)
Волока
Луківці-1
Луківці-2
Мигове
Чорногузи

         Герцаївський р-н

Буківка
Круп'янське
Луковиця
Петрашівка
Підвальне

         Глибоцький р-н

Біла Криниця
Верхні Синівці
Поляна
Турятка

         Заставнівський р-н

Баламутівка
Веренчанка
Кулівці
Самушин

         Кельменецький р-н

Комарів

         Кіцманський р-н

Берегомет
Валява
Гаврилівці
Дубівці
Зеленів
Іванківці
Киселів
Мамаївці
Нижні Станівці
Оршівці
Ошихліби

         Путильський р-н

Дихтинець
Конятин
Плоска
Путила
Розтоки
Селятин
Усть-Путила
Шепіт

         Сокирянський р-н

Білоусівка

         Сторожинецький р-н

Буденець
Давидівка-1
Давидівка-2
Стара Жадова
Череш
Ясени

Путила


смт. Путила, Путильський р-н, Чернівецька область. Показати на мапі

         Церква св. Миколи, 1885

Фото Дмитра Антонюка, жовтень 2008 р.

Фото Дмитра Антонюка, жовтень 2008 р.


Вигляд з південного сходу [ПГА, т. 4, с. 364]

[ПГА, т.4, с.363-364]: Представляет группу характерных для горной Буковины трехглавых памятников.
Деревянная, на каменном фундаменте. В плане бабинец прямоугольный, апсида и неф - многогранные. Высокие с уклоном внутрь стены срубов обшиты гонтом. Слегка расширенный боковыми выступами единый объем здания ступенькой залома на одной высоте всех трех глав переходит в восьмигранные с крутыми шатрами верхи. В интерьере высотное раскрытие внутреннего пространства подчеркивается заломом четверика.
Памятник представляет одну из поздних разновидностей трехкупольного храма.



[Пам'ятки архітектури та містобудування України. - К. : Техніка, 2000 р., с. 284 - 285]:

Загальний вигляд Церква розташована на рівному відкритому місці в центральній частині селища. Завдяки своїм розмірам та виразному силуетові відіграє роль домінанти в просторовій організації навколишньої забудови. Зведення будівлі (1885 р.) припало на період чи не найбільшого розквіту церковного будівництва в західних, гірських районах Буковини (2-а половина XIX ст.). Це проявилося насамперед у формуванні та масовому поширенні тут тридільних триверхих дерев’яних храмів, найкращі особливості яких і відбиває архітектура Миколаївської церкви.
Композиційну основу пам’ятки становлять три рівноширокі, послідовно розташовані по осі захід - схід зруби - прямокутного, витягнутого в поздовжньому напрямку бабинця, квадратної в плані нави та гранчастого вівтаря. Ці три приміщення перекриті ідентичними за структурою та конструктивним вирішенням верхами, причому центральний з них дещо вищий і стрункіший за бічні.
Композиційному виділенню нави значною мірою сприяє влаштування з її південного і північного боків додаткових бічних притворів пластичної гранчастої форми. Посилення поперечної осі храму в його об’ємній композиції послідовно продовжується і в інтер’єрі пам’ятки. Бічні притвори утворюють з навою єдиний, ефектно розкритий угору й добре освітлений центральний простір. Вишукані пропорції та тонке моделювання форми в архітектурі Миколаївської церкви перетворюють її на один з найкращих зразків традиційного церковного будівництва Буковини 2-ї половини XIX ст.
В.Т.Завада




© 2008, Olena Krushynska (derevkhramy@ukr.net)
Всі права застережені відповідно до чинного законодавства України.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише за узгодженням з автором.





[an error occurred while processing this directive]